شهرک آزادی بلوار امام خمینی

پلاک 79 واحد 7 و 8

شنبه تا چهارشنبه : 9 الی 18

پنجشنبه : 9 الی 13

0 / 5 5

Your page rank:

سقف شیشه ای | کف شیشه ای

سقف شیشه ای | کف شیشه ای

با توجه به گسترش روز افزون صعنت معماری و ورود مصالح جدید به بازار و اخلاقیت های نوین استفاده از متریال هایی مانند شیشه رونق بسیاری یافته است. شیشه ها باتوجه به سادگی و مینیمال بودنشان طرفداران زیادی در عرصه معماری و ساخته ساز داخل و خارج ساختمان ها دارند. یکی از پرطرفدار ترین و کابردی ترین مصارف شیشه سکوریت و یا لمینیت بهره گیری از آن ها در سقف و کف شیشه در رستوران ها، کافی شاپ ها، سالن های ورزشی و
فضاهای داخلی و خارجی ساختمان ها می باشد.

سقف شیشه ای

امروزه پیشرفت و دانش مهندسی شیشه در کنار خواص مکانیکی و سازه ای شیشه های لمینت و سکوریت ،باعث طراحی سازه های تمام شیشه ای خاص همانند سقف شیشه ای شده است .سقف و کف شیشه ای از منحصر به فردترین و زیباترین اجزای یک ساختمان نسبت به محصولات مشابه خود به شمار می آید.

سقف های شیشه ای ساختاری زیبا از شیشه به جای مصالح رایج سقف ساختمان می باشند. در واقع این ساختار راه حَلی زیبا و سازگار با محیط زیست برای روشن کردن ساختمان های مسکونی و یا تجاری هستند.این سیستم با استفاده از نور طبیعی به جای الکتریسیته بعنوان یک منبع نور موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می گردد.

با توجه به تکنولوژی امروزه این سقف ها بسیار سریع تولید می شود و در زمان کوتاهی نیز نصب می گردند. این سقف ها روی چارچوب های آهنی نصب است و بدین شکل سقفی مستحکم می باشد، اما به درخوست مشتری قابل تغییر نیز می باشد.

سقف و کف شیشه ای با توجه به محل قرارگیری و میزان تردد روی آن ها و کاربری بنا می تواند از انواع شیشه های سکوریت، سکوریت لمینیت و یا لمینیت ساخته و اجرا گردد.اولین و پراهمیت ترین گام برای داشتن سقف و کف شیشه ای سازه و یا استراکچری است که مهندسین عمران در شاخه سازه به راحتی با اوجه به شرایط پروژه آن را طراحی و اجرا می کنند.

شاید برای شما هم این سوال پیش آید که وجود سازه و یا استراکچر چه تاثیری بر روی اجرائیات خواهد داشت؟

سقف و کف شیشه ای

 

استراکچر سقف و کف شیشه ای 

همانطور که می دانید استخوان بندی هر پروژه ای سازه آن پروژه می باشد. اسکلت هر کاری تعیین می نماید که طراح در چه بازه ای می تواند بر روی سطح باگذاری نماید و به عنوان بستر عملکردی از آن استفاده نماید.

اسکلت یا سازه پروژه های شیشه ای اعم از استراکچرهای بنتی، فلزی و یا آهنی می باشد که بستر و سطح ترازی را برای اجرائیات شیشه فراهم می آورد و به طراحان سقف و کف شیشه ای این اجازه را می دهد که از آن به عنوان ساپورت برای هدایت وزن شیشه به دیوار های باربر بهره بگیرند.

کف شیشه ای ویلا

شیشه مصرفی سقف و کف شیشه ای

سقف و کف شیشه ای با توجه به محل قرارگیری و اصطلاحا محل نصب و میزان تردد و وزن و جرمی که روی آن قرار می گیرد و همینطور سازه موجود و میزان بودجه کارفرما می تواند از انواع شیشه های سکوریت، شیشه سکوریت لمینیت و یا شیشه لمینت ساخته و اجرا شود.بسته به محل اجرای کار از ضخامت های 10 میلیمتر در قالب سکوریت و ضخامت های 2 تا 3 لایه با ضخامت های 6،8،10 میلیمتر به صورت سکوریت لمینیت و یا لمینیت ساده استفاده شود.

 

تفاوت شیشه سکوریت، سکوریت لمینیت و لمینیت در سقف و کف شیشه ای

شیشه سکوریت که با ضخامت 10 میلیمتر برای سقف شیشه ای استفاده می شود به طور پیش فرض برای مکان هایی است که تردد بر روی آن ها بسیار کم بوده. مانند سقف پاسیو های و شیشه های لمینیت و لیمیت سکوریت برای مکان های پر تردد با ترافیک بالا و تحت فشار می باشد مانند رستوران ها، کافی شاپ ها و یا سقف یا کف پارکینگ ها و … .

شقف شیشه ای اسکای لایت

محل قرار گیری سقف و کف شیشه ای

برای مثال مکان های که می توانید در آن ها از این متریال زیبا و منحصر به فرد استفاده نمایید می توان به رستوران ها، کافی شاپ ها، استخر ها و سالن های ورزشی، ویلا ها و ساختمان های مسکونی، پاسیو ها و اتاقک های شیشه ای و یا پارکینگ های ساختمانی و عمومی، تراس ها و بالکن های خصوصی و عمومی و … استفاده نمود.

کف شیشه ای خانه

 

کف شیشه ای و شهرسازی

از سایر مصارف ششه های کف و یا کفپوش های شیشه ای می توان به استفاده از آن ها در سازه های شهری و کفسازی های شهری اشاره نمود برای مثال در برخی از پیاده روها شاهد اجرای آن به عنوان عناصر دکوراتیو و درعین حال کاربردی می باشیم.

آبندی کف شیشه ای

شاید برای شما نیز این سوال پیش آید که این سقف و کف شیشه ای آبندی و عایق هم خواهد بود؟در اینجا کارشناسان شیشه کالا به شما این اطمینان خاطر را می دهند که در صورتی که مبحث اجرائیات سازه و استراکچر به درستی اجرا گردد و از شیشه استاندارد و فریم مخصوص استفاده نمایید حتما به سطحی ایزوله در برابر برف، باران و رطوبت خواهید رسید.

 

سقف شیشه ای گلخانه

رنگ کف و سقف شیشه ای

رنگ سقف شیشه ای کاملا سلیقه می باشد. طبق نظر کارفرما می تواند از رنگ های با تلورانس و اپسیتی صفر در رنگ های دودی،برنز،سبز،آبی و یا کاملا شفاف اجرا شود.

در صورتی که محل اجرا کار به نحوی است که قرار است دید را کاملا ببندید و یا از زهوار های نوری استفاده کنید پیشنهاد ما به شما استفاده از شیشه های رنگ کوره ای با تنوع و طیف رنگی بالا می باشد در این حالت شما هم محرمیت فضا را حفظ کرده اید و هم به سطحی بی بدیل و زیبا رسیده اید که با کمی چاشنی خلاقیت و تزئینات می توانید آن را منحر به فرد نمایید.

سقف شیشه ای

تایل های اجرایی سقف و کف شیشه ای

سقف و کف شیشه ای با توجه به ابعاد به صورت یکپارچه و یا تایل بندی قابل اجرا می باشد اینکه تعداد تایل های اجرایی چه مقدار می باشد و یا قابلیت اجرا به صورت یکپارچه برای کار شما وجود دارد نیاز به بازدید از پروژه و آهنکشی می باشد در این صورت مشخص می شود که توان سازه کار چقدر بوده و برای تقسیم بار بر روی سطح و انتقال صحیح آن به دیواره های باربر چقدر می توانید ابعاد هر تایل را بزرگ یا کوچک در نظر بگیرید.

مزایای سقف و کف های شیشه ای

سقف های شیشه ای ایده فوق العاده و اعجاب انگیز می باشند که تلفق آن ها با انواع متریال ها مانند فلز، بتن،سنگ و چوب می تواند موجب زیبایی و شکلیل شدن هرچه بهتر این سازه ها گردد در ذیل به برخی از این ویژگی ها اشاره خواهد شد:

  • زیبایی
  • ایمنی
  • تنوع در ابعاد و اشکال
  • قابلیت اجرا برای دهانه های بزرگ
  • عایق  رطوبتی در صورت اجرای صحیح استراکچر
  • عایق حرارتی و برودتی
  • سهولت در نظافت
  • ایجاد بازشو با دید بصری زیبا
  • مقرون به صرفه و اقتصادی
  • عبور نور و تنظیم نور داخل محیط
  • قابل اجرا به صورت شفاف،رنگی و سندبلاست

 

کف و سقف شیشه ای

کف پله ای شیشه ای

از برترین و رایج ترین کاربرد های کف های شیشه ای که امروزه شاهد رواج آن در اکثر ساختمان های یونیک هستیم کف پله ای شیشه ای هستند که برروی سازه راه پله ها جرا می شود که علاوه بر زیبایی ظاهری کارآمد و مقرون به صرفه نیز می باشد.

این کف پله های شیشه ای قابل اجرا با انواع شیشه های سکوریت، سکوریت لمینیت و یا لمینت می باشند که اساسی ترین معیار انتخاب نوع شیشه انتخاب و میزان تردد آن می باشد.

کف شیشه ای راهرو

قیمت سقف و کف شیشه ای

فیمت تولید و اجرای انواع سقف شیشه ای بسته به سطح محل اجرا، میزان شیشه مصرفی، نوع استراکچر و تایل های شیشه ای، تنوع محصول و سلیقه کارفرمایان و نوع شیشه اجرایی از جمله سکوریت، سکوریت لمینیت و یا لمینیت متفاوت می باشد که مشتریان محترم می توانند با کارشناسان شیشه کالا تماس گرفته و با ارائه اطلاعات پروژه اعم از ابعاد و عکس از محل اجرا قیمت حدودی آن را برآورد و در صورت نیاز به راهنمایی از مشاوران شرکت بهره مند شوند.

کف شیشه ای | نور گیر شیشه ای

 

نصب کف شیشه ای

نصب این نوع کف حساسیت و مهارت ویژه را میطلبد.

در نصب کف دقت در اندازه گیری , رعایت موارد ایمنی, رعایت استاندارد های لازم, درزگیری دقیق و… ایجاب می کند از نصاب های حرفه ای و کارآزموده استفاده شود.

شرکت شیشه کالا با استفاده از کادری مجرب و نصاب های حرفه ای آماده اجرای کف شیشه ای شما مشتریان گرامی می باشد.

لذا مشتریان محترم با اطمینان خاطر می توانند کار نصب شان را نیز به ما واگذار نمایند.

شرکت شیشه کالا نماینده برتر کارخانجات آذرجام با بیش از ۲۰ سال سابقه کاری در صنعت شیشه سکوریت و لمینت به عنوان برندی شاخص در عرصه اجرای سازه های شیشه ای در خدمت مشتریان گرامی می باشد.

 

به اشتراک بگذارید
shishekala 2020/12/17 2020/12/23 9005

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد. فیلدهای ستاره دار الزامی است.*